Emma - dagen!

Imorse så hade jag bestämt träff med Taxens förr-förra ägare Sandra! :)
Och de va jätte trevligt att prata lite med henne om hur Taxen, eller valpen som dom kallade honom, hade varit hos dom, hur de kom sig att dom sålde honom och några av hans förra ägare och så vidare! :)

Vi hade jätte trevligt, och jag hoppas att hon kommer förbi igen så vi kan rida ut en runda också, då vi inte hann de idag tyvärr.. 

Någon timme efter hon hade åkt hem såg jag detta på Facebook:



För er som inte ser så är det en bild på Taxen, och så står det:
Varit och hälsat på Taxen idag :) han har fått världens bästa hem. <3

Snacka om att man blir glad när man ser sådant! :)

Sedan så red jag lite dressyr på honom när dom hade åkt, vilket gick kanon!
Slutorna och sidvärtsrörelserna gick åt skogen, men de är bara att träna på! :)
Vi tränade på övergångar från skritt - galopp - skritt - stopp - trav - stopp - galopp etc..
Han blev riktigt lyhörd mot slutet vilket va jättekul! :)
Ikväll kommer ett separat inlägg för frågestunden också! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0