Emma - diskussionsinlägg!

Jag skulle först och främst komma med en hälsning från Maja, att hon inte kommer kunna uppdatera denna veckan då hon börjat skolan och inte har tillgång till internet första veckan! :)

Nu till diskussionen! 

Hur viktigt är de med naturlig hästhållning för er? Är de lika viktigt som att träna dressyr och uteritter? Eller är de något som ni inte gör något med någonsin?

Till min andra fråga.

Vad gör ni för övningar om ni kör naturlig hästhållning? Och va gör ni som förtjänar hästens förtroende?


Jag skriver mina åsikter i ett inlägg ikväll!

Kommentarer
Postat av: Mona von Snabel

typiskt att maja ska va utan dator! need her :P haha!!



Naturlig hästhållning.. nh träning tänk du? Om du menar arbete med häst från marken så tränar jag ganska mycket nu när jag har en duktig svägerska som har lärt mig mycket och det har blivit en STOR skillnad på min pojke som är mer koncentrerad på mig, min hållning och ser exakt när jag vill jobba och när de bara är mys. Han trotsar mindre (då han i ungefär 17 år fått göra som han själv ha känt för) och även börjat lita mer på mig när vi är ute i skogen och rider och i situationer som när hovslagaren kommer och matte stället in honom i ett konstigt skjul han inte varit i förr.



Jag tror inte de handlar om att "förtjäna" förtroendet utan du få på nått vis bete dej lite som hästarna är mot varandra. Tycker nån häst att den andra är otäckt nära så visar den det med hela kroppen, vill den mysa så visar den de istället. Man måste helt enkelt "prata" med hästen med kroppen då det är så det går till i naturen.



Som min svägerska står för som ja tycker är bra "jag sätter mig inte på en häst jag inte vet har respekt för mig ifrån marken först".. rätt bra för då är de mindre risk att de gå dåligt från ryggen. Sen kan allt hända, men ja tror att de är en förutsättning om du och hästen vet var ni har varandra :) aja, ett grötit inlägg å ja plockade bara från skallen, blev säkert nå konstigt :P haha! skriv om du int förstå nått xP haha!

2011-08-16 @ 16:47:26
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag håller helt med dig! Jag har skrivit ett inlägg som kommer upp ikväll hur jag känner, men vi har mycket gemensamt! :)

2011-08-16 @ 18:29:06
URL: http://fjordingstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0