Emma - inget fungerande internet!

Förlåt för skitkass uppdatering!
Dessa senaste dagarna har jag bara jobbat -> stallet -> raka vägen i sängen..
Härom dagen kom vi inte hem från stallet förren 00:07!

Jag har iallafall inte gjort något speciellt med taxen i dessa dagarna.. Han har fått gå med sin fru och Matilda på uteritter varje dag ungefär.. Igår va vi och hade markträning i paddocken, som gick kanon!

Han va lite ofokuserad då Dorina va i samma och Matilda också gav kommando. Haha, han har blivit superkänslig och vi har verkligen klockrena signaler til allt.. Och han står numera helt lös i stallgången.. Går han knäpper han med fingrarna så star han tillbaka hoven..

Haha, häromdagen så stog han lös och jag skullle hämta sadeln.. Så hörde jag att han tog ett steg framåt och jag sa "Taxen.. Du gick vel inte nu?" så hör jag ett hovklapper till och jag tittar ut på honom och han står precis som jag lämnade honom med en blick som utstrålade "Alltså.. Jag skulle bara kolla lite.. Men nu står jag stilla igen, jag lovar!!!"

Likadant när man går med honom till hagen som jag också har hon lös när jag går dit (mer utförlig text om varför jag började med detta kommer imorgon!) och han går och är nära på att käka och jag säger "neeeej, taxen.. Vi går ju till hagen nu." så tittar han upp på mig och tittar iväg nästan generat som om han tänker " jag tänkte inte äta.. Jag skulle bara kolla lite..."

(Jag måste filma honom någon gång så ni får se. Haha!)

Aja..

GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN ELLER TÄVLINGEN SOM AVSLUTAS IMORGON!!
Jag har bara fått in en som undrar något! Är de ingen annan?
Har ni ingen fråga så gå in på frågestundens inlägg och ge mig ett bloggråd!
Säg vad jag ska skriva om!

Återkommer ikväll med ännu ett inlägg!

Kommentarer
Postat av: stina

Moa: Hej jag pratade med Maja o hon sa att jag skulle fråga dej xd Kan vi följa varan via bloglovin :)

2011-08-06 @ 22:14:13
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: stina

Maja: Det verkar poppulärt med hink ;) Jag har en groomingbag nu men den är så liten så alla mina grjer får inte plats, men snygg är den! Så jag funnderar på att byta tillbaka till gamla hedliga lådan :p

2011-08-06 @ 22:15:51
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0