on track!

Sådär ja! Då är min telefån lagad och jag kan nu igen göra inlägg från telefånen, som är dubbelt så mycket bättre pågrund av att vårat internet hemma är stendött. SUCK..
Där alla bilder är också.. B.e.a.utiful... Eller... Aaaah.

Iallafall så har Taxen fått stå då kan har varit halt igen, tycker de är lite tråkigt dock. Men idag va vi ute och red en 20 minuters runda i skritt i skogen med Micke och min lillebror Robin som red på Ville. :)
Micke vågade tillochmed leda honom, nema problema! :)
Så de tar ingen lång stund innan jag ser Micke på Taxens rygg. :D Han och hans killkompis skulle faktiskt utmana varandra, då de slog vad (på ett flak öl.. Killar ni vet..) om vem som vågade hoppa högst med en häst. Och vems häst lär de bli? Jo, ingen annan än min älskade Tax.. De roliga är ju bara att Taxen blir super taggad av att hoppa och skenar helst iväg till och efter hinderna.. Hrm.. Ska jag säga de till grabbarna lär jag ju aldrig se dom på hästryggen, och jag får ingen chans att filma ett kul klipp till bloggen.. Så jag kan vel säga att han blir.. Hrm.. Lite taggad?!

Vill ni att jag lägger ut filmen då? :)

Men iallafall.. Tillbaka till "ridpasset".. Red barbacka på Hackmore idag då jag inte kände att Taxen behövde något att tugga på, han blir lätt taggad när man sätter i bettet då jag då vill ha mer kontroll på honom, som jag iofs har med Hackmore också.. Men bettet åker vel på av vana antar jag..
Iallafall, de tog mig två försök att ta mig upp på honom idag, vilket de inte brukar.. Men upp kom jag!

Och vilken mjuk häst jag hade! Jag satt och höll telefånen i ena handen och tog en massa foton, och hade andra handen på höften eller stödje mig när jag vände mig bakåt för att snacka med Robin och Micke. Annars höll jag honom inget i princip, och man kände att ryggen va med under hela rundan, vilket är fullständigt underbart! :)

Såfort som jag tog i tyglen så gick han under sig och va.. Ja, hur ska jag säga detta.. PERFEKT!
De är ju denna känslan jag är ute efter när jag rider i paddocken med bett, men inte då.. Utan i skogen med Hackmore, men lika glad är jag.. Varför?
Jo för då har de släppt på ett av ställerna! :D

Nu ska jag börja träna inför en LC dressyr som kommer till vintern, som jag har bestämt mig för att delta i. :)
(Måste skaffa grönt kort bara.. -.-) Men de går ju att fixa väldigt fort, samt att vaccinationerna måste fullföljas.  Men de handlade om ca 600:-, så de är ju inte mer än 2-3 schabrak, så de borde jag vel kunna spara in. :)
(Dock en hundring mer än de tränset som jag suktar efter! BUHU!)

Aja, nu ska jag tillbaka till Micke som sitter och ser ypperligt uttråkad ut, vi skulle ju kolla på film..
Men jag va bara tvungen att informera lite om läget! :)

Ska även ut och rida på Måndag en runda i paddocken, ska se om någon kan hänga med och fota då. :)


Aja, men jag skriver mer imorgon! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0