blir så..

PISSED OFF!!

Satt och kollade på "It only hurts when I laugh" på 3an nyss. De är ett tv-program som är en efterapning på "Americas funniest homevideos", förutom att på "it only hurts when I laugh" är de bara folk OCH DJUR som slår sig..

Dom visade upp några avsnitt på hästar nyss, som fick tummen ner för mig..

En av filmerna innehöll en unghäst (som jag såg de, i för tidig ålder då den liknade ett föl något extremt) med träns och sadel och en man som skulle rida in denna. Han har westernbett på hästen eller något liknande (med någon grym hävstång iallafall..) GUBBEN på ungefär 90 kg, sätter sig på hästen och hästen börjar gå runt runt runt, varpå han rycker hårt 6 gånger i tyglen och sparkar med westernsporrar i hästen.. Hästen får panik och voltar baklänges och landar knall fall, rakt på rygg med western sadel.. Man ser hur den trillar rakt på "knölen" på westernsadeln och att den får en skada då den ligger på marken och sprattlar något grymt med benen. Ägaren reser sig upp, klart förbannad och DRAR hästen i bettet upp från marken och hoppar på igen. Hästen hoppar på stället tills han är av igen.. Nytt klipp och han sitter på och visar tummen upp.. Hästen är helt förstörd, ögonen är helt livlösa, den svettas någon kopiöst och pallar snart inte stå mer på benen och rösten i tv-programmet säger då : hästen ville inte, men ägaren vägrade ge upp.. Tredje gången gilt min vän, tredje gången gilt.

IDIOTER?! Hur fan får dom ens visa detta?! 
Jag försökte leta upp klipper på youtube, men utan resultat.. Antar att dom tog bort den pga djurplågeri..

Men allvarligt.. Vem fan tycker de är kul när hästen voltar, slår sig sönder och samman?
Jag kan ju med handen på hjärtat säga att jag va så urbota förbannad och besviken på mänskligheten att jag satt och grät för 10 minuter sedan.. Tårarna sprutade ut och jag väckte brossan och mamma med mitt bölande.. 

När dom kom ut så undrade dom va som hände. Jag berättade vad de va och dom bara skrattade och sa: Men de va ju bara på TV Emma.. 

OCH?! De har hänt på riktigt, och händer fortfarande!

Ne.. Nu ska jag gå och lägga mig, och bara längta tills jag får träffa min älskade Tax imorgon och mysa järnet.. Jag saknar honom något så tusan, då jag inte kunnat träffa honom sedan i fredags..

Känner mig som en superkass hästägare.. Men jag har inte kunnat.. Har varit iväg och jag har varit sjuk.. Finns inte mycket annat att göra. Men han ska få riktigt mycket kärlek imorgon. 
MIN fina kille <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0