Kort update!

De känns som om bloggen inte är precis i topptrim från någon av oss.. Maja och Moa går ju i skolan hela dagarna och har fullt upp med läxor och annat, medan jag är jobbsökande till max och spenderar mina dagar i jakt på jobb så jag kan köpa Taxen en ny sadel bland annat.. Dom är ju inte helt billiga..

Iallafall så tänkte jag lägga upp en bild på hur Taxen ser ut i kroppen just nu, utan ryttare på ryggen då. Han ville inte riktigt stå still, då jag har lärt han att följa mig fullt ut.. Vilket jag inte kunde bli sur på honom för såklart!





Han har blivit så mycket finare i kroppen nu sedan han kom ut till mig, och alla fettknölar som han hade under magen är borta näst intill! :-)

Just nu har våran träning legat på att han ska lyssna av mig som ryttare på ryggen, så i paddocken kör vi att han ska söka sitt egna stöd på bettet och verkligen ligga på för skänkel, vilket går hyfsat bra.

När vi är ute och rider så har jag nästan alltid repgrimma (med undantag när jag rider med andra än Dorina, då han blir lite busig och ska tävla). Där ligger mest fokusen på att han ska balansera upp mig så väl han kan med ryggen, samt svara på mina minsta signaler i tyglarna, som är helt lösa. Men han är kanon duktig måste jag säga! Och för att ha ridits med pessoa så pass länge och enligt förra ägaren inte ha kunnat ridas ens med pelham, utan enbart pessoa i yttersta ringen, så måste jag säga att arbetet med Taxen enbart går framåt!


Han va iochförsig på utflykt med Dorina igår och fick mig att hamna i tårar tackvare att Marie inte va hemma, och ingen i närheten av stallet som är hästkunniga va där. Och när Marie kom hem så hittade hon dom inte..
Jag fick panik! De är garanterat de värsta som kan hända en hästägare.. Att ingen hittar din häst, och du sitter 5 mil därifrån.. Nej fy Taxen.. Aldrig igen!

Nu iallafall ska jag skriva ihop ett tidsinställt, då en av mina kompisar undrade hur han va att rida, ska försöka formulera mig "bra" och precist. :)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag ska sälja min dressyrsadel;)

2011-11-16 @ 21:26:09
URL: http://.www.sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Han har blivit så fin Emma. Du är verkligen duktig och ni passar så bra ihop så :) Vilket gör mig glad i hela hjärtat.

2011-11-17 @ 12:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0