ridpassens ridpass!

Jag är så lycklig!

Taxen har gått som en klocka dessa dagarna!

I tisdags så red jag ut med en bekant. I hackamore och dressyrsadel. Körde mest skritt och någon trav eftersom de va så mörkt.. Och trots alla läskiga saker i mörkret så gick de kanon, och han skötte sig utmärkt! 
Eftersom jag inte har ridit honom så pass på nästan en vecka så valde jag att inte köra så mycket på form, utan hade långa tyglar och tränade på att styra och göra halv halter med sitsen! Och vilken skillnad på häst i slutet! Helt underbart! Han va hela tiden beredd på att jag kunde ändra tyngdpunkt i sadeln. En sådan kanon känsla!

Igår så var jag ute i paddocken och hoppade lite. Hade tredelat och dressyrsadeln igen. Gick super faktiskt! Han lyssnade inte likabra där idag, utan de gick lite sisådär med hjälperna "tillbaka". Körde många övergångar för att få honom mer alert. Vilket han också blev. Bestämde mig för att köra variation av gångart vid var tredje stolpe i paddocken, så varierade mellan skritt, galopp, halt, trav etc. Han fattade alla gångarter nästan på stället i slutet, och de va då jag slutade. Han va ju så duktig!

Idag så tog jag bara på ett fleecetäcke och repgrimman, sedan så skrittade jag en runda. En massa stör-objekt fick mig att hoppa av några gånger, men vi klarade oss igenom det. Allt idag, alla svängar, alla halter, alla halv halter, alla igångsättningar hände enbart med vikten.. Jag blev så himla lycklig!
Alla som sagt att han är ett hopplöst fall och att han aldrig kommer att kunna ridas med ett bett som är under pessoa.. Förra ägaren sa tillochmed att de kunde vara något att sätta pessoat I ETT KANDAR och använda tillsammans med ett tredelat eller en bridong?!

Aja, där fick hon så hon teg iallafall.. Har lite bilder som kommer ut ikväll också! :)



Kommentarer
Postat av: Louise

Har jag missat dragningen av bloggtävlingen? :)

2011-11-11 @ 13:03:38
URL: http://louiseoden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0