satt och funderade..

Och tänk va vissa hästmänniskor är tragiska..

När man bloggar så får man både en och annan kommentar där de poängteras hur dålig man är, hur sjuk i huvudet man är, vad man måste förbättra etc.. Nu är ni väldigt duktiga här på Fjordingstyle, då vi sällan får sådana kommentarer, men man ser på andra bloggar.

Jag skulle aldrig klara av att skriva på ett eller annat sätt elaka saker till en person (förutom när de förekommer djurplågeri eller annan slags misshandel).
Tänk bara på hur mycket vi själva har att ändra på.

Så som denna bilden tillexempel:


Här skulle jag kunna sitta mer mitt på bäckenet istället för på rumpan, jag hade kunnat hålla blicken framåt, fått mer power i Taxens steg, sänka mina händer, vinkla min fötter framåt etc etc.

Denna bilden ser ju mysig ut, men de finns så mycket som folk kan klaga över. Mycket som jag ser som jag kan förändra i min ridstil så att Taxen ska bli mer och mer oberoende av mig.


Sedan kan vi ju ta denna bilden:



På denna bilden hade jag kunnat hålla ett bättre tag i tyglen (då hästen ska ligga på bettet enligt många), jag hade kunnat rida med stigbyglar (då de tydligen är snyggare),  jag hade kunnat kolla uppåt, höja min hand och haft mer power i Taxen. Som på den andra bilden.. Plus att just för att jag satte för mitt ansikte på denna bilden så är jag ful som stryk..

Lixom, inte nog med att Taxen är fokuserad på sin uppgift och ser ganska nöjd ut på bilden, men de finns så många saker som är så "fel" med denna bilden.
Dessutom har man ju inte bara fått en kommentar om att jag måste krympa och banta om jag ska fortsätta rida Taxen, för just nu är de ju djurplågeri..

Likaså med denna bilden:



På denna bilden hade jag gott och väl kunnat få kommentarer som att jag red i mjukiskläder och converse att de va fel just för att de hade varit snyggare med stövlar och ridkläder.. Just för att här har dom inte mycket att invända med när de gäller sisten, ja.. Förutom att tårna ska peka uppåt och att blicken är i backen som vanligt..
Men här har jag fått kommentarer att jag borde kunna hantera min häst med vanligt bett eller bettlöst.
Och om man rider med pelham måste man ha nosgrimma och sadel. (?)

Iallafall, de finns människor för allt..

Men dom kan faktiskt också hjälpa oss med en hel del..
Just för att dom kollar in varje mm av ett fotografi och gör hela sin utvärdering över ett eller flera foton, så gör dom dig mer medveten om hur din sits är, vad du "behöver hjälp med".

Nej men faktiskt!
Dom gör dig medveten om vad du skulle behöva jobba med när de gäller dig och din häst..
Visst, man måste ta allt med en nypa salt, men ändå ska man nog ta och gå igenom deras kommentarer med ett leende, och som en rolig grej att få hjälp av en gratis "tränare" :)


Hihi, Hoppas ni har haft en bra dag och att ni fortsätter att ha en lika trevlig kväll! :)
Imorgon ska jag se om jag kan kolla in i ett stall och kolla runt lite om (än så länge) privata grejer. ;)

Förhoppningsvis så blir allt som jag hoppas och då kommer jag ha mina älsklings killar i samma stad!
Wonderful, right? :)


Kommentarer
Postat av: Mona

haha, så jävla sant! du ha så rätt allt igenom du skriver å håller me fullständigt! dock hjälm ä ja noga me när de ä säkerthetsskäl å inte för att man ska va snygg ;P haha! man ska va rädd om sej (nu låt ja som nån jävla mamma :P hahaha)

2011-11-01 @ 23:20:07
URL: http://turossi.blogg.se/
Postat av: Julia

Klokt skrivet.

2011-11-02 @ 00:24:43
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0