dag 3, min första häst.

Ni har redan fått en presentation av Rimon, min första sköthäst. Så jag tänkte jag berättar om min första foderhäst, Woap.



Woap va en 16 årig arabvalack som jag hade i runt 1 år. En kanonfin valack som va ganska het, men med en OTROLIG personlighet! Vi hade både våra duster och framgångar, men en finare häst får man leta efter. Vi hoppade ganska mycket, och jag skulle ställt upp och tävlat, om de inte varit så att jag hade fyllt 18 redan, då han va d-ponny.  Därav tränade jag väldigt mycket horsemanship med honom, och red väldigt ofta med löst hackamore eller repgrimma. I paddocken red vi i halsring, men även utan. Jag saknar denna häst som bara tusan.
Han togs ifrån mig när ägaren till honom fick tillfälle att ha honom hemma. 


Nästa del kommer imorgon. :) Nu ska amanda och jag duscha, för att senare åka till Ronneby en sväng! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0