ut igen!

Ännu en kväll i Ronneby!

Tänkte berätta om passet igår lite snabbt då detta faktiskt är en hästblogg. :)

Jag började att skritta fram länge på långa tyglar, samt trava och galoppera på långa tyglar så jag vet att han svara r på sitsen. Red halva passet i sadel utan stigbyglar och andra halvan barbacka. Sitter jag med stigbyglar känner jag inte lika väl om han arbetar rätt i dressyren, så jag rider helst utan.
Iallafall.. Jag red lite serpentiner i skritt och trav, samt lite voltarbete och övade på skänkelvikningar.
Allt satt som en smäck, så inget att klaga över!
Kan även sitta ner i galoppen nu, vilket är fullkomligt underbart, samt att travökningarna satt kanon!

Påvägen hem (igenom en hage) så tänkte jag ta galopp, vilket jag gjorde, men snart ångrade då han tog tag så starkt coch drog på att jag höll på att kasa av! 
Men de är så skönt att han har börjat släppa loss i galoppen också, då de absolut inte gick innan!
Friserade även honom en aning. Lite hovskägg och de vanliga skägget, då de har växt som en löpeld!
Klippte även av de ojämna hårstråna i manen som småstört mig! 

Hela passet gick han som en klocka, vilket va himla skönt! 
Kunde inte sluta le en sekund! :)

Iallafall, nu sitter löshåret i än en gång, så nu ska jag fixa mig lite innan jag ska iväg, men mer update kommer imorgon. :)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Emma, jag skickade bild på schabraket plus lindorna till [email protected]. Svara till min blogg om du vill k´öpa eller inte:)

2011-09-18 @ 10:13:38
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0