Emma - ännu ett pass från sagolandet!

Åh, jag kom precis hem från ett pass från sagorna..

Jag har låtit lilla taxen gå och äta gräs i en vecka ungefär för att smälta allt nytt som vi började lära in.. Ja, delvis därför! Jag har varit så slutkörd denna vecka att jag gråtit mig själv till sömns för att jag känner att taxen glidit mig ur fingrarna, då jag inte är helt säker på att jag kan betala honom med den lönen som kommer! :'(
Men som jag räknat nu så kommer jag att ha de.. PUH.

Iallafall, jag tog in honom och Dorina i stallet, och taxen va upp över öronen för att han skulle få jobba och kunde inte stå still i 2 sekunder.. Haha!
När jag satt på honom dressyrsadel och hackmore så sitter jag upp och rider iväg och han är spänd på ALLT..
Han hoppade bokstavligt in i en lyktstolpe så jag och han blev skiträdda, jag va nära att trilla av och taxen höll på att slå över.. Allt detta pga en brevlåda som han ridit förbi 1000 gånger? Hrm.. Nu kunde den tyligen bitas..

Iallafall.. När jag va ungefär 2 km från hemma så fattade jag galopp på honom och lät honom galoppera hem. Och vilken galopp jag fick till! Han brukar bara galoppera i arbetsgalopp och har aldrig "släppt till" innan, men vilken power de va i honom idag! 

När han ändå skötte sig så bra så travade jag bort till paddocken där ett hinder på ca 60-70 cm högt står.. Tränade på att komma rakt på detta förbannade hinder som bara gick bättre och bättre! 
Tillslut så galopperade han lugnt och fint fram till ungefär ½meter framför hindrt där han hoppade av och föll in i samma sköna, lugna galopp efter! Helt otroligt!
Han va också SANSLÖST mjuk idag! Jag behövde knappt ta i tyglen för att han skulle forma sig, och jag behövde knappt påminna honom om att hålla formen, för de gjorde han själv!
Han klarade även att på en volt i 1 spår istället för 4 som de lätt blir!

Skrittade av honom, och släppte honom i paddocken lös som han brukar springa tusan på, men inte idag! Idag ville han bara mysa.. Jag lovar er att han inte gick 2 meter från mig och matilda.. Han gick inte ens och åt, utan han bara stod där och ville gosa.. 
Tog in i stallet, la liniment på ryggen och stretchade benen och halsen samt redde ut hans kråkbo till svans!
På vägen till hagen va han trevlig och han stog och mös innan han sprang iväg..

Som sagt, ett helt underbart pass! Lägger nog in ett likadant imorgon, då Matilda och Dorina ska med ut på en skrittrunda, sen ska jag ner i paddocken och springa runt lite! :)

Ville bara skriva iallafall att jag inte kan sluta le idag heller! :-)  
De bara klickar mer och mer, och snart vet jag inte om jag ska gå runt med ett permanent leende! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0