Emma - Del 2 i min häst historia! Den mer krångliga delen..

Nu är de nämligen så att jag hade en hel del andra hästar under tiden jag och min kompis hade Rimon (som ni redan läst om.) 

De första hästarna vi kom till var en "trav gård" med 4 hästar hemma och en ute. Vi red förbi där med Rimon och vips så hae vi yttligare hästar att rida!
Hästarna på gården bestod av Boy Delvin, Zonica C, Yolly Douce och Giant Drew. Hästen dom hade ute va en "jätte" som hette Lilleplutt! Haha..
Iallafall.. Hästen jag red mest hette Boy Delvin och han va kanske.. Rund 1.60 och av raserna American curly och varmblod. En kanon fin häst som tidigare gått på travet men inte passat in och därmed inte tränats mer. Sedan red jag även Giant Drew som va ett "vanligt" varmblod på 1.65 något.. Och jag red även Lilleplutt när han kommit hem. Ett varmblod på ca. 170 om jag inte minns fel.. Jag fick använda pall för att komma upp minns jag.. Haha!
Där va jag vel i ca.. 6 månader innan vi bestämde os för att sluta där..

Vi va även på en "fjordgård" där de fanns 2 ston, 2 föl och en valack, alla i ponny mått och av rasen fjording. Där red jag igång en av "mammorna", världens dressyr fjording som hade helt amazing gångarter! Jag bara säger de, när Mr. Tax kommer upp i samma form ska han ha exakt samma känsla! OMG.. Ni anar inte.. 
Dom hade även 2 shettisar som hette Hans och Greta, men Hans gick tyvärr bort i fång som han haft i flera år. Vi va vel där i ca 3 månader innan de inte funkade med allt..

Sedan under samma period så va vi och red i ett stall som hade.. Hör och häpna.. 18 hästar i olika storlekar och raser, 5 mulor och 1 åsna.. DE VA TUFFT!
Inte för att vi red alla.. Långt ifrån! Men vi red ju några, bland annat red jag:
En dröserkorsning, en shire hingst, 2 halvblod, 1 new forest och en newforest korsning.

Och allt detta under samma sommar! Ni kan ju tänka er va vi cyklade! (och allvarligt talat så förstår jag inte de själv hur vi hann!)


Iallafall så ska jag se om jag kan uppdatera detta inlägget med några bilder som jag har på andra datorn! :)

Och ikväll ska jag hålla er grymt mycket uppdaterade och förbereda en massa tidsinställda inlägg till imorgon! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0