Emma - frågestunds svaren!

Nu (det va på tiden) så kommer frågestunds svaren! 
Lite tråkigt att bara en hade tid att skriva några frågor.. Men jag kan ju besvara dom, och sedan svara på frågor som jag brukar få från andra håll, samt säga några sanningar om mig!

Annie :3 frågade mig:

Hur länge har du ridit/haft artax? (:

Svar: Jag provred honom ungefär en vecka innan jag fick hem honom, vilket innebär runt den 21 juni, men ja fick hem honom den 25 juni, och sedan dess har vi bara rullat på! :)

Hur länge har du ridit? (:

Svar: De skrev jag i ett inlägg häromdagen, men jag började ridskola när jag va 11 något.

När började du ta ridningen " seriöst" ?
Svar:
Ungefär runt.. 2008 något? Innan så "åkte" jag häst på ridskolan, men de va runt 2008 jag förstod att en häst utanför ridskolan inte mår bra när man "åker häst"!

Din värsta avramling?
Svar:
När jag trillade av Lilleplutt (en stor travare). Jag red runt i paddocken och de gick så bra att jag tänkte fatta galopp, men när jag gjorde de så blev han så stark att jag inte klarade av att hålla honom.. Jag satt vel kvar i nästan 2 min innan jag trillade av rakt in i ett elstängsel. Annars va de vel "avramligen" som jag gjorde med Rimon som jag skrivit separat i ett inlägg.

Din första favorit häst?
Svar:
Min första favorithäst va en svart skäck på ridskolan som hette Rex, men om vi ska prata privat hästar så är de Rimon. Utan tvekan!

Vilket är ditt favorit godis?
Svar:
Ååh, de måste nog vara Marabou med digistive!

Vilken färg har din tandborste?
Svar:
En blå Clean Bethween eller va dom nu heter. ;)

Din favorit årstid?
Svar:
Sommar och vår.


Tycker du att mären är viktigt inom hästvärlden?
Svar:
Jag tror du menar märken, och nej de tycker jag inte. Dock tycker jag att de kan vara en bra inverstering om man tillexempel köper en bra sadel eller ett kanon fint träns i bra kvalitet. Istället för att köpa ett nytt träns varje år pga dålig läderkvalitet så kanske du kan köpa ett märkesträns och låta bli att köpa nya på många år! Men som på schabrak tycker jag att de är dumt, likväl på täcken! Jag tror inte jag har NÅGOT märke förutom stübben på min allround sadel. Inget annat, och jag klarar mig!

Favorit häst ras?
Svar: Jag är väldigt svag för nordsvenskar, haflingers och såklart fjordingar!
Jag gillar den lite mer "bastanta" hästen.. Dock tycker jag att dom inte ska vara riktigt brukshästar så, utan av den mer smäckra modellen.. Är väldigt svag för ALLA hästraser måste jag säga! Haha, finn nog inte en hästras jag tycker illa om! 

Hur gammal är du?
Svar: Jag är 19 år gammal. Jag fyllde de den 28 juli.

Hur gammal är artax?
Svar: Artax är 12 år gammal, och har sedan den 20 april (som är hans födelsedag) bott på 3 olika ställen. Stackarn.. Men nu ska han förhoppningsvis stanna!

Har du några djur?
Svar: Jajamen! Hade inte klarat mig utan djur!

I så fall vad för djur?
Svar: Jag har nog några hundra guldfiskar, 4 diskusar (fiskar), 4 algätare och en kise.. Och en häst såklart! Haha!


Och nu till dom frågor jag brukar få av släkt och vänner. 

Varför häst?
Svar: För att jag varit fast så länge. Jag kan inte tänka mig ett liv utan hästar som de ser ut nu.

Varför?
Svar För att jag har haft hästar omkring mig när jag hat de som svårast, och dom får mig att må så himla bra att jag kan le av deras närvaro. Likadant att stallet alltid varit min frizon, ett ställe där jag kunnat pusta ut och vara mig själv.

Har du aldrig funderat på att dra dig ifrån hästar?
Svar: Jo, när Rimon gick bort va jag hästlös i ett år. Jag kunde inte tänka mig att ersätta min bästa vän med någon annan. 

Varför köpte du en sån "potential lös" häst för när du kunde fått en mycket bättre?
Svar: Jag ser inte honom som potential lös.. Jag ser att inom något/några år kommer han att kunna gå LA utan problem och kunna hoppa runt en meter iallafall.. Jag ser vägen dit, och jag trivs med hans personlighet till 1000. :) Därför köpte jag en så värdelös häst! För mig är han perfekt enda in i hovspetsarna!

Va gick du för linje?
Svar: Omvårdnad.

Trivdes du?
Svar: Absolut! Mycket plugg emellanåt, men nu är de verkligen värt de, och jag skulle göra allt för att uppleva studenten igen! :D

Va hände med Flingan?
Svar: Flyleaf som hon hette va min första egna häst men jag va tvungen att lämna tillbaka henne av många anledningar som jag tar i ett separat inlägg.

Va har du gjort med läppen?
Svar: De va de som jag pratade om när jag skrev "Icke hästrelaterat" inlägget. Det är nämligen så att jag piercat läppen!

(Nytagen bild nu såhär på rasten.. Därav min extremt snygga håruppsättning och NO MAKEUP!)


Har nu fler frågor, så skriv dom här nedan så svarar jag i separata inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0