Emma - Veckoschema

Måndag :
Ett lugnare pass i paddock då han stått i en vecka ungefär.. Skritt och trav i låg form och med fokus på att få upp ryggen samt hålla den kvar där. Kanske uteritt på kvällen med Matilda och Dorina, bara skritt ca. 4 km.



Tisdag :
Ett lite mer intensivt pass i paddock. Fortfarande med fokus på den låga formen, men nu med liite galopp arbete samt över bommar. Träna på att lyfta benen och få med sig bakbenen.



Onsdag :
Kanske ett träningspass med min tränare Elina.
Om de blir dressyr - blir de övning på form, bakbens aktivitet samt träna slutor och skänkelvikningar.
Om hoppning - träna på studs, samt träna på att komma rakt på hinder.



Torsdag :
Vilodag! Jag kommer at ha sleepover med Elina på onsdags kvällen tills idag, och vet inte hur länge jag stannar, men de blir nog ett tag!



Fredag :
Uteritt! Träna tempo växlingar och galoppera i backar.



Lördag :
Kanske åker jag till min NH-tränare Louise idag. Då ska vi försöka få klarhet i rida med repgrimma, och rida ut en sväng med hennes Lollo. Om inte, träna bomjobb på hemmaplan i paddocken!



Söndag :
Som ovan!


Nu ser ni att jag lagt in mycket arbete i paddocken, och de är några som inte tycker att de är snällt att träna så mycket där utan man ska vara ute mer.. Problemet är de att han blir 1000 gånger mer fokuserad och motiverad när vi går mot paddocken än om jag hoppar på utanför stallet!
Han är världens goaste att ha att göra med, och de är guldvärt!

Där du ställer honom står han ungefär.. Men han förstår inte de här med dressyr utanför paddocken, utan "smiter iväg" för tyglen, vilket innebär att han inte jobbar med ryggen, och eftersom jag vill att han håller så vill jag att han ska kunna gå och arbeta med ryggen istället för att vara stjärnkikare, vilket han har tendenser till.. 



I veckan funderar jag på att göra en utmaning som ni bestämmer.. Allt detta kommer filmas och läggas ut här, och jag kan använda antingen Taxen, Ville eller Dorina. 
Välj en/flera häst/ar och ett uppdrag så fixar jag film på spektaklet innan veckoslutet!
De går även att välja att se "en vanlig dag med Taxen", lite grundläggande ungefär.. :)

Säger ni inget så har jag några egna på lager, men jag vill att ni kommer med förslag! SÅ KOM IGEN!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0