Fina Molle..

Jag sa i ett tidigare inlägg att jag skulle skriva en dålig nyhet, och tänkte göra det nu.

En häst som jag inte har nämt så många gånger är gamlingen Molle vi har i stallet. Han har varit på bete med Hampus uppe i älgsjö men vi fick ta hem dom igår då Molle hade blivit halt.

Upp med transporten och hämta dom i hagen, Molle låg med det onda benen utsträckt, han ville inte böja in det, så ont hade han. Jag satt och myste med honom en stund och klappade om honom. Efter ett tag gjorde han ett tappert försök till att ställa sig upp, man såg verkligen hur ont han hade. När jag kollade på benen fick jag en chock! Har aldrig sett något liknande. Höger ben var dubbelt så tjockt som vänsterbenet. Från kotan och upp över knäet. Han följde snällt efter haltandes, han höll på att falla ihop en gång, han har verkligen så ont så han inte kan stödja på benen. 

Molle följde snällt in i transporten och vi åkte hem. När vi kom hem placerade vi honom i sin box. Där väntade hö och ompyssling. Han ville fortfarande inte stödja på benen, han kan nudda hoven lätt i marken, men inte ställa ner helt. 

Jag vet inte hur det kommer bli nu. Vetrinären var ute idag tror jag och kollade honom. Det bästa skulle vara att låta honom somna in, han är ändå 21 år nu. Men jag vet absolut inget om hur det blir. Jag sa till P-E att han skulle höra av sig efter att vetrinären var ute. (Är inte 100 på att han var där idag) 





Kommentarer
Postat av: Marie

Nämen stackarn :( De gör ju så ont i hjärtat när man ser hur ont dom har :(

2011-08-22 @ 21:48:11
URL: http://clarabelelhabiba.blogg.se/
Postat av: Tove

Hur gick det då?

Boel hade ju nåt liknande en vecka förra sommaren (hon hade det även upp på insidan underarmen), veterinären gissade på blodförgiftning, men det gick över på bara ngra dagar.

2011-08-23 @ 12:49:23
URL: http://www.tjove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0