Gästbloggning

 

Teddy och jag.

Hej alla! Veronica heter jag! Jag vann en tävling som Maja hade och priset var ett gästinlägg så here it is! Jag tänkte skriva lite om mig och min häst och hur vi fann varandra. Ja jag heter då Veronica Backlund och är 23 år och bor i Rimbo. Jag har ridit i ca ja 20 år utan några uppehåll. Min karriär på hästryggen började på knatteridningen på Rimbo ridskola. Jag avancerade till ridlektioner i grupp i kanske 4-5 års åldern och så fortsatte det fram tills år 2000 då jag mötte Honom. Han var ju såklart Sindarve Lukas ”Teddy”.

 

En dag kom en av mina bästa vänner och sa att det hade flyttat in en ny häst i privatstallet och dom sökte medryttare och min vän hade föreslagit mig. Jag blev ju såklart jätteglad och kunde knapptr vänta tills jag fick träffa hästen. Jag kom ner till stallet dagen då jag skulle provrida. Jag kikade in i boxen och där inne stod världens sötaste fjordhäst! Han var så fin, han hade världens snällaste ögon och mycket pannluggJ Jag var fast.

 

Ja jag kommer faktiskt inte ihåg hur första ridturen var, men om jag inte missminner mig så bockade han nog loss lite i skogen. Så var han på den tiden, Teddy. Han var så himla busig men man såg alltid exakt när och var han skulle göraJ Jo så att jag blev ju då medryttare till Teddy och vi hade så himla roligt tillsammans! Vi ställde upp i KM i dressyr år 2000 och vet ni vad? Vi vann;). Efter ett tag så flyttade Teddy upp till ett privatstall i Rimbo, och jag hängde på såklart. Där hade dom en travbana och jättefina grustag man kunde klättra i. Oj vad finb han var i kroppen dom åren vi stod där! Hahaha jag kommer aldrig glömma den höstkvällen då Teddy hämnades rejält på mig. Jag tog in Teddy från hagen och förberedde honom på ett konditionspass nere på travbanan, Teddy var lite kinkig eftersom han inte Hade fått sitt eftermiddagshö, men jag tyckte han kunde få det efter ridpasset. Jag skrittade ner till travbanan och började trava. Efter ett par varv så fattade jag galopp, jag blev förvånad då han hade ett fint friskt tempo, jo inte ska ni tro att det var för att glädja mig han hade sån bra fart utan när vi kom till travbanans utgång så kastade sig Teddy mot utgången och jag fortsatte rakt fram, när jag väl kommit upp på benen igen ser jag en gul fjordrumpa galoppera allt han hade mot stallet och sitt eftermiddagshö! Sen har vi den gången då jag och min vän var ute och tolkade och Teddy totalt ledsnade på oss då vi ramlade jämt så han passade på att springa hem när vi bytte plats med varann. Det betydde att vi fick pulsa hem ca 2 km i djuuuuup snö! Ja mina minnen med denhär hästen är så många!!!

 

Men efter en härlig tid tillsammans så flyttade Teddys ägare till småland och Teddy följde med. Ojojoj vad många tårar jag fällde över det!!! Jag åkte och hälsade på honom en gång och trots att vi inte hade setts på några år så kom han gnäggandes emot mig när jag ropade på honom. Åren gick och jag hade några andra med och fodervärdshästar, men så 10 år efter att Teddy flyttat får jag en förfrågan från Teddys ägare om jag ville ta hem honom. Kan ni gissa vad jag sa? Såklart ville jag det!!! Så efter 10 år ifrån varann så var vi äntligen återförenade och Teddy hade äntligen kommit hem igen! Han är precis som vanligt, lite äldre bara, men ibland lyser hans bus igenom och vid dessa tillfällen blir mitt hjärta alldeles varmt. Jag älskar denhär hästen, han är min första kärlek och han är en del av mitt hjärta. Jag är så glad att han finns hos mig, och det kommer han göra föralltid. Min bästa vän<3

Besök gärna våran blogg www.sindarvelukas.blogg.se


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0