Hästarnas utrustning - Maja

Tog lite bilder idag på hästarnas utrustning. Skriver under varje bild vem som använder det och märke/modell.





Flisas träns. Använder det till allt typ. Oftast detta jag har på henne. Funkar lika bra i hoppningen som i dressyren. Pannbandet är från hööks och resten av tränset är något märke som jag inte har i huvudet just nu. Men tror det är ett Lippo. Ibland får även Silver ha det om jag inte orkar springa och byta träns. ;)



Silvers träns. Dock använder han inte det lika ofta längre. Han blir stark på bettet så brukar använda det här vid longering etc. Hela tränset kommer från hööks. Det är ett av dom billiga 189 kr tränsen, men kvalitén känns bra tycker jag!



Allas träns. Detta brukar jag ha på alla tre. Det är en remix av allt typ. haha. Pannbandet är från hööks, nackstycket från börjes, tyglarna har jag fått av victoria, även nosgrimman (som är en islandshästnosgrimma ;) Brukar vara andra tyglar på tränset, men det var inga på det och jag sa till Ellinor att springa och hämta dom hon ville rida med. Där av omatchat. Men ta vara på stunden ni får se det hos mig ;)



Mitt <3 träns. Älskar verkligen detta. Även detta är ett islandshästträns, men jag älskar det iallfall, för det är rundsytt! Dock finns det ingen käkrem, så det ser lite creapy ut när det sitter på. Men vad gör de? ;) har även lackat nosgrimman, men det syns inte på bilden. Detta används mest på Silver. 



Haha... Mysans träns. Det är från Hööks, hon har en remontnosgrimma till, men orkade inte springa och hämta den i stallet. haha..



Flisas dressyrträns. Eller det används till annat också. Men har det mest till dressyr. Nackstycke + nosgrimma kommer från börjes, pannbandet och snokremmen från hööks. Tyglarna vet jag inte. Har även en neoprenpadd på nackstycket.



Silvers sadel. Det är en CH sigmund om jag inte minns fel. Schabraket vet jag inte vart det kommer ifrån. Sen har han en kilpadd från hööks och en förbygel från hööks (vi har tagit bort martingalen)



Mysan sadel. Det är en Stubben sadel. Vet inte vilken modell. Det är en liten sadel iaf. haha. Hon kan ha Birks ponnyschabrak, så dom kommer till användning iaf. Sadelgjorden är en hopplatta från hööks. Det är den enda hon kan ha, alla andra är för långa. Snygg matchning va?  ;)



Flisas sadel. En Henri De Rivel. Eh, ja, den är skön. Men jag kan verkligen inte hoppa i den, har lånat Silvers sadel en gång när jag hoppade och det funkade så mycket bättre. Därimot är den bättre att rida dressyr i. Man hamnar lätt i stolsits. Men den är SJUKT skön! Helt underbar är den <3 



Benskydden. Dom svarta använder jag på Flisas framben om jag ska gå långt på asfalt då dom stödjer senorna. Sen har jag alltid bakskydden när jag rider, hon slår i så mycket. Ibland har jag framskydden. Silver har alltid framskydden och Mysan har dom 50% av gångerna.


Det var nog allt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0