Mysan 5/8 - Maja

Äntligen fick jag träffa hästarna! Snacka om att jag hade saknat dom. 

När jag kom till stallet så gick jag till hagen och skulle hämta Mysan. Tog med mig kameran och tog lite kort. Kan lägga upp lite om det finns intresse. 

Hämtade sen Mysan och gick in med henne. Hon var väldigt bufflig och gick över en. Så det fick bli dagens arbete tänkte jag. Jobba i paddocken - Ledarskap. Ändrade mig när jag kom till stallet, tänkte löslongera henne med sadel och inspänningstyglar. Så jag sadlade och gick ut. Gick två varv med henne innan jag kopplade på tyglarna. Släppte henne lös och smackade på lite. Hon stod BLICKSTILLA. Det var som att hon varfastfrusen. Tyglarna satt löst så det tog inte något i munnen.

Eftersom hon stod still så tog jag grimskaftet och tänkte leda henne. Hon stod lika still iallafall.Snacka om att hon skulle trotsa en ;) På 20 minuter tog vi oss över en kortsida. Så det gick inte frammåt. Sen kom Flisa och Silver i full galopp i hagen, då vaknade hon, så då tog jag tillfälle att gå in. Får se om jag gör något med henne idag, annars ska jag tömköra henne på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0