Silver 12/8-11 - Maja

Red Silver idag runt banan. Per-Erik var med och körde Flisa så vi fick lite sällskap.

Tränade övergångar skritt-halt-skritt-trav. Han lyssnade jättebra, behöver inte smacka nu utan trycker bara lätt med skänkeln så lyssnar han. Sen om jag sätter mig ner tungt i sadeln så bryter han av.  Provade även fatta galopp, han tog vänster som jag bad om. Fick smacka några gånger extra och peta med spöt på bogen, då fattade han galopp. Silver har en jätte stor och luftig galopp, men den är superskön att rida i. Bröt av och travade lite, sen när vi kom på raksträckan vid vägen bad jag om höger galopp, gav då galoppskänkeln och smackade, han fattade först vänster, men jag bröt av och fattade om. Då fattade han rätt galopp. 

Gick sen upp på ängen som jag brukar rida på och travade på en åttvolt. Tränade att ställa och böja och han lyssnade super på mina hjälper. Jag har jättelite i handen och han bär sig själv. Provade fatta galopp sen på ängen på en raksträcka, behövde peta till honom med spöt igen på bogen, men sen föll han in i en lugn bärig galopp. Skulle prova höger galopp också, men han är inte lika snabb i fattningen på den. Men det är träning träning träning. Galopperade även på en volt i lättsits utan att han bröt av. Då gav jag mig och skrittade hem igen. 

Silver har verkligen gått från 0 till 100 på bara några dagar. Han är helt fantastisk att rida nu! Längtar hela tiden att få rida honom. Så ja, han kommer bli grym sen tror jag. :)


hehe, hade ingen annan bild och orkade inte hämta kameran. Ska försöka få med mig någon som kan fota/filma på söndag! :)




Kommentarer
Postat av: Evelin.

Svar: Tack för din fina kommentar <3 Ja nu får dom springa över trapalandas eviga ängar tillsammans <3

2011-08-13 @ 12:13:21
URL: http://evenelle.blogg.se/
Postat av: Veronica

Du har inga planer på att sälja honom om typ nått år?:)

2011-08-13 @ 15:18:33
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0