illamående..

BLÄRK!
Känns som jag håller på att få vinterkräkssjukan!
Men fy och skam, sånt skit har jag inte tid med!
Men detta har jag ju tydligen tid med nu när zumban blev inställd.



 
Ridtestet 2011!

Inledning

Har du ridit…
[x]A-ponny
[x]B-ponny
[x]C-ponny
[x]D-ponny
[x]Liten storhäst
[x]Storhäst
[x]Islandshäst

Har du töltat? - Yes.
Har du ridit pass? - Yes, men som jag fick kämpa!
Vilken är din favorithäst? - Har haft många genom åren, bland annat Yellow, Boy Delvin, Woap, Makkan, Flyleaf och Göte, men just nu är de ju såklart Artax.
Vilken färg är det på dina ridbyxor? - Beiga/ljusbruna, mörkblå (2 par), mörk bruna och svarta.
Rider du alltid i säkerhetsväst? - Bara när jag känner att hästen jag sitter på kan explodera när som, annars aldrig.
Har du egen häst? - Ja, det är min älskade Artax.
Har du haft egen häst? - Flyleaf och Artax.
Har du en häst på foder? - Nej inte nu. Men de kanske kommer en snart!
Har du haft en häst på foder? - Woap, Makkan, Göte.
Har du en medryttarhäst/sköthäst? - Nej inte just nu.
Har du haft en medryttarhäst/sköthäst? - Rimon, Moa, Boy Delvin, Lilleplutt, Elsa, Frida etc.
Rider du i ridstövlar, shortchaps eller ridskor? - Rider oftast i ridstövlar, då jag har problem i knät och får bättre stöd med stövel. Annars har jag mina älskade, mycket utslitna stallskor.


Hoppning

Höjder
Vad är det högsta som du hoppat? - 120 cm
Vad är det högsta som du tävlat? - 50 cm på Rosenholms Ridklubb (maskerad hoppning för ungefär 1000 år sedan)
Högsta oxern? - 80 cm
Högsta räcket? - 120 cm
Vilken är den största hästen du hoppat? - Scarlet, ungefär 175-180 cm mkh.
Och den minsta? - Butterfly på ungefär c-ponny nivå.

Hinder
Du har hoppat...
[x] Räcke
[x] Oxer
[ ] Vattenmatta
[ ] Mur/Murmatta
[ ] Bank
[ ] Trippelbarr
[x] Hemmagjorda hinder
[x] Stock
[ ] Solfjäder
[x] Studs
[x] Kombination med ett galoppsprång
[x] Kombination med två galoppsprång

Tävling
Har du tävlat hoppning? - ja, på låg nivå.
Har du ridit blåbärshoppning/ridskolehoppning/ klubbhoppning? - maskerad hoppning.
Har du vunnit en hopptävling? - nope.
Har du kommit tvåa? - nej.
Har du kommit trea? - nej.
Har du blivit utesluten? - yes, på 3dje hindret.
Har du blivit felfri? - på en bana utanför tävling, annars inte.
Har du någon rosett hemma? - nej.
Har du tävlat hoppning i lag? - nej.
Hur gammal var du när du tävlade hoppning första gången? - maskeradhoppning, ålder 13-14 något.
Vilken häst satt du på? - Scarlet.
Tävlar du hoppning i kavaj? - tävlar inte nu, men när jag gör, ja!

Annat
Vilken häst hoppar du helst? - Jag tyckte om att hoppa med Alga och Amanda II på ridskolan, annars har jag inte hoppat så mycket förutom med Woap, som också ligger på listan!
Vilken häst avskyr du att hoppa? - Makkan va ingen fröjd att hoppa tycker jag.
Vad är dina mål i hoppningen? - Att kunna hoppa en bana på 60-70 innan Artax liv är över. Vilket vi kommer lyckas med. Samt att hitta ett flyt i hoppningen och ha grymt kul ihop!

Dressyr

Nivåer/Höjder
Vad är det svåraste programet du ridit? - just nu rider vi LD-LC just för att skänkelvikningarna sitter lite dåligt och skolorna inte är fasta ännu.
Vad är det svåraste du tävlat? - har ej tävlat.
Vilken är den största hästen du ridit dressyr på? - Jadu.. Skulle nog chansa att de är på Alga, ca 180 mkh.
Och den minsta? - Ridskolehästarna (c-ponnys) eller Woap (146).

Övningar
Du har ridit...
[x] Skritt
[x] Trav
[x] Galopp
[x] Skänkelvikning/sidvertsrörelse
[x] Öppna
[x] Sluta
[ ] Piaff
[ ] Passage
[ ] Galoppiruett
[x] Samlad galopp
[x] Ökad galopp

Tävling
Har du tävlat dressyr? - nej
Har du ridit lingondressyr/ridskoledressyr? - nej
Har du vunnit en dressyrtävling? - nej
Har du kommit tvåa? - nej
Har du kommit trea? - nej
Har du blivit utesluten? - nej
Har du någon rosett hemma? - nej
Har du tävlat dressyr i lag? - nej
Hur gammal var du när du tävlade dressyr första gången? - nej
Vilken häst satt du på? - ingen
Tävlar du dressyr i kavaj? - nej

Annat
Vilken häst rider du helst? - Artax. Han är en sådan fröjd att rida, och vi utvecklas hela tiden!
Vilken häst avskyr du att rida dressyr på? - Makkan eller Vildkatt va vel ingen höjdare. Men de gick med ansträngning.
Vad är dina mål i dressyren? - Likadant där, att hitta ett flyt, ett bättre stöd, att få honom mer för skänkel och tygel och att vi ska extremt kul när vi gör det!
Likadant så ser jag fram emot våran första LD dressyr!


/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0