Hejan!

Nu skriver jag här igen!

Jag lär ligga lågt på hästfronten denna vecka, då jag har stalltjänst måndag, onsdag, vilket innebär att jag kommer rida honom då, men sedan åker jag iväg på 100% PARTY kryssning med en massa trevligt folk torsdag-lördag, sedan 18-års fest på lördag och sedan kommer jag ligga död på söndag.. Haha!



Lite info om kryssningen!

*Hej alla partyprissar,

Som ni kanske vet så arrangerar 100% Party ett antal partykryssningar varje år. Nu är det dags för Judgement Day den 24-26/11. Denna gången blir det på ett utav Nordens största kryssningsfartyg som tar 3300 pers och går till Helsingfors.

Det är den i särklass största festen i 100% Partys historia. Tänk er själva 3300 ungdomar som festar DYGNET RUNT i över 40 timmar. KAOS! Klara band som ska lira är bl.a.
... ItaloBrothers och Cascada. Sveriges 30 bästa DJ`s kommer att vara på plats. De största banden brukar de släppa några veckor innan. Förra kryssningen spelade bl.a. Manian och självaste Scooter...

Det är ingen vanlig kryssning med normala regler det här, utan det är fullt tillåtet att ta med så stora högtalare man orkar bära till hytten osv. *



Jag har taggat inför denna kryssningen i snart 2 månader, och jag är så himla glad nu att jag nästan räknar minuterna till avgång! Hehe!

Jag är dock inte en sådan person som dricker så mycket.. Jag nöjer mig med ett glas vin eller martini, sedan har jag roligt ändå, och jag slipper bakfyllan! :D
Jag har nämligen som policy att jag inte vill att någon dör pga jag har varit för full, eftersom jag är undersköterska och jag ser mig själv som den enda som skulle kunna hjälpa till om olyckan är framme. Inte för att jag är de, men jag prioritetar så.
Likadant att jag ska kunna springa och leta efter Taxen om han rymt eller om Marie (stallägaren) ringer och säger att de är något fel med honom så ska jag inte vara så full att jag inte ska kunna svara på hennes frågor eller inte ta de på allvar..

INGET ska få hända min Tax för att jag varit för full för att hjälpa honom..



Men jag vill höra lite med er, eftersom jag vill veta hur ni prioriterar..
Kan ni ta en helg ledigt från stallgörat och festa till de med kompisarna, eller tar är ni sådana som inte vill släppa ifrån er ansvaret helt och hållet?

Och hur prioriterar du runt alkohol?



Kom gärna med diskussioner!



/ Emma

Kommentarer
Postat av: my

nu har jag utsett veckans blogg gå in och kolla om du var den lyckliga vinnaren!

http://monkiapa.blogg.se/2011/november/vinnare-av-veckans-blogg-ny-omgang-2.html#comment



Var gärna med igen :)

2011-11-23 @ 16:24:14
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0