Jag är lycklig, så lyckig!

Jag kan inte sluta le just nu!

Allting i mitt liv bara rullar på just nu, och jag vill bara skrika va glädje! Taxens och min träning går bara framåt och skänkelvikningarna börjar sitta nu, vi tar bara några steg, men han fattar vad jag menar med hjälperna.
Han har slutat bryta sig ut ur hagen, vilket är underbart!
Jag och en tjejkompis till mig ska kolla på ett stall här i ronneby som vi ska ha våra hästar i, och de kommer att bli kanon då jag då kan få mer tid till taxen varje dag.
Mikael har börjat att infinna sig i stallet och står numera och kelar med hästarna medan jag mockar och fixar maten. Han pratar pedagogiskt med dom när dom gör något han inte tycker om, då kan man höra: "Nej, men de va vel inte en så himla bra ide taxen? Eller tycker du det?"

Medan vi ändå är inne på Mikael..
Så ska jag flytta in hos honom nu, och jag planerar redan var jag ska ställa alla mina saker. Hehe..
("Där kan man ställa min bokhylla.. Hrm, men var ska sängen stå? Är min och Mickes sängar lika höga? Isåfall kan vi få en dubbelsäng!! Smart Emma, smart!")

Sedan ikväll så ska jag och Mikael åka och hämta en kisunge!


Lillian som hon heter är 4 månader gammal, och är en blandras mellan perser och skogskatt.
Hon är sköldpaddsfärgad med en grå bas, som gör att hon är helt grå, men beiga inslag i pälsen och ett beiget A i skrivstil i pannan, vilket innebär att vi kommer kalla henne för Alice eller Amy.

Jag har ingen bild på henne ännu, utan det kommer ikväll, så kommer ni att få se när hon tar sina första trevande steg här i lägenheten! :) 
Jag är jättespänd och överlycklig!

Har ni något andra djur, bredvid hästarna? :)

Själv har jag haft katter hela livet, likadant fiskar, men har även försökt mig på sköldpaddor (har 3 hos mamma), geckoödlor, ödlor, råttor, grodor etc etc. Jag är en äkta djurvän, och skulle aldrig klara mig utan djur i min närhet. Jag hade även kunnat svälta själv för att mina djur skulle få mat.. Ungefär på den nivån.


Både Moa och Maja har tagit avstånd från bloggen här känner jag, och de låter jag dom göra framtill dom har motivation. :) Men ingen av dom har slutat än iallafall. :)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0