jämförelse.

Kollade igenom gamla bilder nyss på Taxen. 

De är sjukt egentligen vad som kan hända med en häst på bara dom månader jag haft honom. :o
(Nu har jag ju inte jättebra jämförelsebilder, men men..)

Visst, nu rider min Elina på dom gamla bilderna och jag på dom nya, de ger inte samma intryck.. Men på ett ungefär.. Då de inte gick så himla bra för mig och Taxen heller då.


Gammal:




"Ny":





Jag vet.. Bilderna är inte i samma moment, från samma vinkel etc etc..
Men kolla på själva Taxen och viljan att söka sig nedåt?
Den är absolut skillnad! :)



Likadant här

Gammal:




"Ny":





Än en gång inte från samma vinkel, ur samma moment etc etc.

Men även här. Elina kämpade som en idiot för att få ner honom i form, och när hon väl lyckades så gick han extremt bakom lod, så de va inte klokt. Han förstod inte helt enkelt. Plus att man fick påminna honom med skänklar hela tiden (i vårt fall rundade sporrar) för att få honom att inte stanna eller somna.

Nu så sitter söket fin fint! Korta tyglarna, och han kommer nästan direkt in i en form som han trivs med, trots att han behåller tempo!



De ännu bättre dock iochmed att de ser ÄNNU bätte ut nu, bara de att ingen har fotat oss på länge. ;)

Hihi (måste tjata ut någon!)

Aja, god natt! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0