Jag saknar det redan..

Jag saknar att gå upp kl 6 varje morgon för att gå ner till stallet.

Jag saknar att komma till stallet på morgonen och höra den där låga mörka gnäggningen.

Jag saknar att stå och mocka efter skolan.

Jag saknar sena stallkvällar med underbara människor.

Jag saknar att fylla massa höpåsar.

Jag saknar allt. 

Jag måste hitta en häst att ha här på skolan. Känns så tomt utan annars, hästen var det jag gjorde hela kvällarna. Gick ut vid 5 och kom in vid halv 9. Saknar alla underbara kvällar med mina fina kompisar i stallet. Om jag inte hittar en häst blir jag tokig.

För det första, altenativet att köpa häst - Nej, det har vi inte råd med. Men vi kan gott och väl ha en häst på foder. Jag vill gärna ha en Fjording igen. Men ett fint halvblod vill jag också ha. Alternativet finns ju att ta en unghäst och utbilda, men nu vill jag kunna träna mig själv. Ha en häst som kan det mesta. En riktig läromästare.

Jag är också inne på att kunna ha någon typ av kallblod. Te.x en bruksnordis eller liknande. Kallblodstravaren finna alltid i bakhuvudet, men det är så mycket jobb att skola om. Ja, jag vet inte, allt är en röra..



Kommentarer
Postat av: Frida

Varför bloggar inte moa med er längre?

2011-10-05 @ 23:16:09
URL: http://fridandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0