Gästbloggar

Hej alla fjordingstyle-läsare!
Detta är Elina hon som brukar hjälpa Emma med Artax ibland och ska nu tävla honom den 25 September. Har hjälpt Emma lite ibland när hon har frågat speciellt i hoppningen men även lite i dressyren när hon precis hade fått hem honom. När Emma var och provred Taxen så var jag med som personligt stöd och jag ska vara ärlig när jag säger detta, det var ingen rolig syn att se Taxen hos den förra ägaren och när Emma sa att hon skulle ta hem honom så trodde jag att hon var galen, men tänkte bara aja hon märker väll det snart att det bara är en skogsmulle som hon har fått hem. Men måste erkänna och det gör jag gärna i detta tillfället, att jag hade fel och Taxen har blivit en jätte fin häst och han försöker verkligen med allt som man ber han göra, även att det inte alltid blir rätt så kan man ju inte ta ifrån honom att han försökte iallafall.
Emma och Taxen är som ying och yang helt olika men ändå lika och det är en fröjd att se dom arbeta tillsammans.
Så när Emma frågade mig om jag ville tävla Taxen lite i hoppning, så att han skulle få komma ut på tävlingsbanorna och visa upp sin fina sida, så kunde man ju inte säga nej.
Taxen har väll kanske inte den bästa hoppstilen eller tekniken men han har ett hjärta av guld och försöker verkligen hoppa i alla lägen även om han kommer på ett hinder i trav och kommer jätte snett så hoppar han. Visst han kan lägga av ett glädje skutt lite då och då men jag tycker inte att det gör något för det visar bara  att han gillar det.
Taxen är en fjording med mycket attityd men med ett ännu större hjärta och håller man igång hoppningen regelbundet och över på start och broms och lyfta på fötterna, så tror jag att han kan hoppa många banor i sitt liv.
//Elina
Hej alla fjordingstyle-läsare!
Detta är Elina hon som brukar hjälpa Emma med Artax ibland och ska nu tävla honom den 25 September. Har hjälpt Emma lite ibland när hon har frågat speciellt i hoppningen men även lite i dressyren när hon precis hade fått hem honom. När Emma var och provred Taxen så var jag med som personligt stöd och jag ska vara ärlig när jag säger detta, det var ingen rolig syn att se Taxen hos den förra ägaren och när Emma sa att hon skulle ta hem honom så trodde jag att hon var galen, men tänkte bara aja hon märker väll det snart att det bara är en skogsmulle som hon har fått hem. Men måste erkänna och det gör jag gärna i detta tillfället, att jag hade fel och Taxen har blivit en jätte fin häst och han försöker verkligen med allt som man ber han göra, även att det inte alltid blir rätt så kan man ju inte ta ifrån honom att han försökte iallafall.
Emma och Taxen är som ying och yang helt olika men ändå lika och det är en fröjd att se dom arbeta tillsammans.
Så när Emma frågade mig om jag ville tävla Taxen lite i hoppning, så att han skulle få komma ut på tävlingsbanorna och visa upp sin fina sida, så kunde man ju inte säga nej.
Taxen har väll kanske inte den bästa hoppstilen eller tekniken men han har ett hjärta av guld och försöker verkligen hoppa i alla lägen även om han kommer på ett hinder i trav och kommer jätte snett så hoppar han. Visst han kan lägga av ett glädje skutt lite då och då men jag tycker inte att det gör något för det visar bara  att han gillar det.
Taxen är en fjording med mycket attityd men med ett ännu större hjärta och håller man igång hoppningen regelbundet och över på start och broms och lyfta på fötterna, så tror jag att han kan hoppa många banor i sitt liv.
//Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0