åsiktsinlägg om något mycket viktigt.

Igår satt jag inne på facebook och kollade runt bland alla statusar om hur glada mina vänner va pga sin pojkvän, ny lägenhet, jobberbjudande etc etc..

När jag scrollar ner en bit så ser jag en bild där texten lyder >>SEE AND SHARE<<, och det är en bild på en schäfer.. En väldigt ståtlig hund, som hade råkat ut för fel ungar..
Dom hade satt en raket i munnen på hunden och sett till att han inte skulle kunna öppna munnen, vilket har resulterat i att hela hundens nos är bortsprängd.. Hunden har blivit avlidad pga stora smärtor..



Jag har inte släppt hunden ur mina tankar ännu alltså.. Hur fan kan man vara så dum i huvudet så man ens gör något sådant här?! Att inte föräldrarna grep in, vem låter ungar leka själva med raketer? Speciellt en sådan som gör en sådan här stor skada? Iallafall så har jag inte gjort annat än att tänka på denna hunden, utan tänkt på hans liv innan.. Har han fått stå ut med mycket misshandel innan, så att de va de som ungarna satte raketen u munnen på honom? Dom hade sett hur illa föräldrarna hade behandlat honom och ansåg att mammas och pappas är värre, vi vill ju bara skada honom lite?
Eller va de så att ungarna bara ville se hur de såg ut när någon sprängde en hunds mun? Att hunden i sin tur älskade människorna så pass mycket att han bara kom dit och accepterade att de satte raketen i munnen på honom..

För jag kan heller inte sluta tänka på att de inte måste inte varit en sådan stor kamp för barnen att sätta den där? Vem orkar att hålla en schäfers käftar öppna när han verkligen inte vill ha den öppen? Antigen så lekte dom med raketen så han tog den i munnen med vilja, men att de sedan tände på för att se vad som hände, eller så måste dom varit äldre eller väldigt många och att de nästan hade brytit hundens käft för att hålla den öppen..

Ja? Man kan bara spekulera..
Men att över huvudtaget ens tänka tanken att tända på raketen när hunden har den i munnen?
Aa, de är sinnesjukt..

Jag har inget mer att säga än att den dagen som världen slutar se detta som ett problem kommer jag att ta både mitt och Taxens liv.

Mitt, eftersom jag aldrig vill leva mitt liv blan människor som enbart ser status i allt som händer och inte ser att miljoner dör och skadas, människor som djur och de enbart blundar.

Artaxs, eftersom jag vet att han med mig är säker. Om jag hade sålt honom till någon hade jag inte kunnat försäkra mig om hans säkerhet, och då hade jag aldrig kunnat somna in.. Jag vill veta att min häst ska ha levt ett så pass bra liv som möjligt för honom, och om de är att vara inlåst i en box på 4x4 meter med världens hänglås på dörren 24/7 för att världen annars slaktar honom rakt av, ja då är de fel..

Men som världen ser ut nu så har vi kunskapen att förändra jorden, vi har ju utvecklat allt från hjulet till mobiltelefonen, jag menar var ser vi spärren som försätter djuren och människorna i fara?
Vi har börjat gå tillbaka i revolutionen.. Alla går och hänger med axlarna, som om de hade en stor börda på axlarna. Alla går med mobilen i högsta hand och ser inte att om de hade släppt denna telefon hade de sett att samhället håller på att kollapsa. De enda som verkar sätta käpparna i hjulen för oss att gå tillbaka att vara apor är just de att vi misshandlar för nöjets skull.. Apor gör de som enbart skyddar sig självt. Den hade aldrig gått på en annan apa med tänder och klor bara för att apan gillar myror framför skalbaggar?
Men såfort som någon inte tänker likadant som dig så är den konstig, samt värd att slå blodig, för h*n har en annan åsikt?

Man kanske inte förstår att om man enbart hade lyssnat ordentligt på den som vill säga något, så kan de ändra hela ens världsbild..

De är de som gör mitt arbete med hästar och äldre till en sån viktig del av mitt liv.. Vissa ser de enbart som jobb och säger: nu ska du dit, och nu ska du hit, och nu ska du ha på dig detta etc etc.
Tänk om de bara hade stannat upp, gått en runda med grimskaftet över halsen eller satt sig ner på sängkanten och druckit kaffe.. De gör så mycket i detta samhälle att någon, bara någon ser DIG och inte dömer dig.. Att någon ser att de är något som du vill få framfört, men inte vet hur. 

Djuren snackar inte ens vårt språk, men är de då tilllåtet att göra vad som helst för att de inte har en åsikt att framföra, svart på vitt, till dig? 

Jag vet inte vad jag ska tycka om andra människor, eller hur jag ska försöka förändra de som jag anser fel..
Men de kan jag inte, för mitt "fel" är säkert någons "rätt". Man kan inte förändra på någon annan än dig själv.. 
Accpetera de och se till att släppa telefonen 2 sekunder och fråga sig själv, vart fan världen är påväg..

/ Emma

Kommentarer
Postat av: Lena kindvall

såna ungar bara "måste" avlivas!!!!!!

2012-01-03 @ 20:19:10
Postat av: nikita

asså jag kan inte fatta att man elr ens ngn kan göra ngt sånt här

det e fan helt psykstört

jag börja´de nästan gråta när jag såg det här men var det deras hund???

jag har en hund å om ngn hade gjort så med min hund hade jag fan ****** deras liv

å om jag hade sett ngn som gjort detta hade jag sprungita fram ,skitit i om jag blev skadad, å hjälpt hunden jävla kuksugande bög jävlar

2012-01-11 @ 14:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0